Κατασκοπεία
Στην κατασκοπεία οι κατάσκοποι χρησιμοποιούνται για να φέρουν πληροφορίες για ξένες αποικίες. Έτσι, μαθαίνεις για τα κτίρια, τις πρώτες ύλες και τις μονάδες της αποικίας, πράγμα που βοηθάει στον σχεδιασμό επιθέσεων. Ο παίκτης μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε κανονική κατασκοπεία, και την πιο αργή και αόρατη υφέρπουσα κατασκοπεία.
Εκκίνηση κατασκοπείας
Στο ξεκίνημα της επίθεσης, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δυο τύπους (κανονική και υφέρπουσα κατασκοπεία). Η κανονική κατασκοπεία γίνεται με απλή εντολή επίθεσης. Η υφέρπουσα κατασκοπεία γίνεται με το ειδικό κουμπί κατασκοπείας. Αν ο παίκτης διαλέξει την κανονική κατασκοπεία, ο αντίπαλος μπορεί να το δει άμεσα. Εκτός αυτού ο παίκτης που δέχεται επίθεση, πληροφορείται για την άφιξη κατασκόπων όπως στην κανονική επίθεση.
Αν διαλέξει την υφέρπουσα κατασκοπεία, η επίθεση είναι αόρατη για τον αντίπαλο. Αυτό θα πει, ότι δεν πληροφορείται για την άφιξη κατασκόπων και δεν λαμβάνει ποτέ αναφορά. Εφόσον οι κατάσκοποι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, η ταχύτητά τους στον χάρτη μειώνεται αισθητά.
Υπολογισμός
Στην επίθεση κατασκοπείας υπολογίζεται η αναλογία μεταξύ επιτιθέμενων κι αμυνόμενων κατασκόπων. Έτσι υπολογίζεται η ποσότητα των επιζώντων μονάδων του επιτιθέμενου. Ο αμυνόμενος δεν χάνει ποτέ μονάδες. Στο τέλος οι κατάσκοποι επιστρέφουν στην πατρίδα τους. Το είδος κατασκοπείας και ο αριθμός επιζώντων επιτιθέμενων κατασκόπων καθορίζει τις πληροφορίες που λαμβάνει ο παίκτης.
Κατάκτηση
Μετά την μάχη καθορίζονται οι πληροφορίες που θα λάβει ο επιτιθέμενος. Εδώ παίζουν και πάλι ρόλο οι δυο μέθοδοι κατασκοπείας:
Στην κανονική κατασκοπεία, οι κατάσκοποι μπορούν να λάβουν τις εξής πληροφορίες:
• μονάδες και ηθικό του εχθρού
• πρώτες ύλες του εχθρού
• κτίρια και επίπεδα κτιρίων
• μονάδες εκτός αποικίας
Στην υφέρπουσα κατασκοπεία μπορούν να μαζευτούν οι εξής πληροφορίες:
• μονάδες και ηθικό του εχθρού
• πρώτες ύλες του εχθρού
• κτίρια και επίπεδα κτιρίων